čtvrtek 28. června 2007

O módě

Jak to pregnantně vyjádřila moje kamarádka Kiky, která je mimochodem tento semestr v Paříži – městě určujícím módní trendy: že je něco v módě se pozná tak, že potkáte na ulici nezávisle na sobě postupně několik lidí, kteří mají na sobě něco opravdu podivného.

Přesně tak tomu bylo, když jsem před časem potkala někde v tramvaji slečnu, která měla dlouhé vlasy, až na trs těch krátce ustřižených na temeni. Inu, jako každý člověk, který má alespoň jednu zkušenost s dlouhými vlasy a jejich setkání s kulatým kartáčem, soustrastně jsem pokývala hlavou.

Kdo by neznal, co se stane, když si chceme hrát na paní kadeřnici a pěkně si podtočit vlásky... Aspoň u nás, manuálně obzvláště talentovaných, dojde k tomu, že natočené vlasy z kartáče už odtočit nejdou. A pokud máte málo trpělivosti, rozhodnete se nakonec přetít ten gordický uzel a ozdobu v podobě kartáče trčícího z vlasového porostu prostě odstřihnout. Šmik. A trs krátkých vlasů uprostřed dlouhých vytvořen.

Jenže pak jsem potkala další a další takovou slečnu. Mohla by to být nějaká epidemie nešikovné manipulace s kulatým kartáčem, ale dle definice Kiky jsem usoudila, že se opravdu jedná o vysoce módní účes. Proti gustu, žádný dišputát, jak se tak hezky česky říká.

Nebo když jsem si ze začátku říkala, že se nějaká slečna nemohla rozhodnout, jestli si ten den vezme sukni nebo kalhoty, tak si vzala prostě obojí... I to bývalo vysoce in.

Asi nerozumím módě, ale alespoň mě to uklidňuje při představě, že by u mě došlo k nějakému výraznému outfitovému faux pas (k těm menším dochází zřejmě každodenně) – jako když se mi /zatím naštěstí jenom ve snu/ stane, že si vykračuju na veřejnosti v pyžamu – mohou si ostatní myslet a já se tak i tvářit (pokud si tohoto omylu včas vůbec všimnu), že právě představuji novou módní vlnu.

A až pak druhý den potkám nezávisle na sobě několik lidí, kterým bude vzadu z kalhot vlát kus toaletního hajzlpapíru, nebude se na mé tváři skvět uzardění pramenící z uvědomění si důsledků trapné situace z předešlého dne, ale hrdost z toho, že jsem se stala původcem nového módního trendu, který obletí celý svět.

Žádné komentáře: