středa 8. října 2008

Jak jsem lovila malíře

Od začátku bylo jasné, že první, co náš „nový“ byt bude nutně potřebovat, bude seškrábat veškerou malbu, v ložnici strhat tapety a v obýváku obouchat dlaždičky, začistit zprasené nerovnosti a vymalovat. A to jak z důvodů vizuálně-estetických, tak zejména z důvodů smradlavých. Předchozí majitelka totiž hulila jak fabrika, čímž i po týdnech její nepřítomnosti v bytě přetrvával důvěrně známý odér hospody, chybělo jen nainstalovat pípu.

No a to jsme si řekli, že když už taková akce, tak se vším všudy a necháme si rovnou i vybourat otvor na nové dveře do ložnice, abychom z ní mohli rovnou na chodbu a do koupelny a nemuseli to brát přes obývák (obzvlášť až jednou bude z obýváku dětský pokoj).

I hledala jsem firmu, která zvládne obojí, aby nebylo nutné složitě kloubit dva různé harmonogramy v navazující celek. Původně jsme chtěli, aby firma zároveň dělala i stěhování, ale od toho jsme nakonec ustoupili, protože se tím jednak snížil výběr příslušných firem na jednu :-) a jednak se stejně nebudeme stěhovat ihned po malování (nejdřív musíme nakoupit některé nezbytné vybavení, které nemůžeme pořizovat dříve, než bude vymalováno), takže žádný problém se synchronizací.

S měsíčním předstihem napsala jsem mail do firmy A, kde mne obratem ujistili, že časově není problém, ale nedozvěděla jsem se, zda vlastně provádějí i ony zednické práce, které nutně musejí předcházet samotnému malování. A tak jsem souběžně napsala do firmy V, u níž bylo evidentní, že tyto práce provádí. Žádná odpověď.

Po asi týdnu jsem zavolala do Véčka – asi ten mail moc nepoužívají, řekla jsem si. Abych zkrátila celou story, rovnou uvedu, že už toto byl zjevný příklad jejich všeobecné laxnosti. Pořád se všechno odkládalo. Na prohlídku bytu dorazil pán sice v termínu, ale zpracování kalkulace mu trvalo místo slíbených tří dnů celý týden a realizace, kterou plánoval na přelom září-říjen najednou sklouzla na „nejdřív 13.10.“.

Mezi těmito prodlevami už jsem volala do Áčka, ověřit si, zda provádějí stejný rozsah prací a když se ukázalo, že ano, byla už téměř ruka v rukávě. Hned na začátku mě odrovnali tím, že když jsem jim poprvé volala, nikdo to nezvedal, ale za nějakou dobu my sami volali zpátky (ano, tak by to mělo být, ale byla jsem právě po zkušenosti poněkud odlišné…).

To bylo ve čtvrtek. V pondělí k nám přišel pán na prohlídku, na místě udělal kalkulaci, v úterý jsme mu předali klíče od bytu, on nám vzorník barev a už si tam s kolegy skládal materiál. Dnes na tom začínají pracovat a nejpozději v pondělí by mělo být hotovo.

Jestli výsledek bude stejně dobrý, jako počáteční komunikace a spolupráce, tak volám hip-hip-hurá. A jestli se tím malováním navíc odstraní ten smrad po cigaretách, tak během toho radostného volání budu skákat metr vysoko. :-)

Žádné komentáře: