středa 5. září 2007

Celozrnný chléb s mangem a rozinkami

Ingredience:
  • 250 ml mléka
  • středně velké mango, oloupané a nakrájené na kostičky (pecku ani neloupat, ani nekrájet, ale prostě vyhodit, případně zasadit :-))
  • dvě hrsti rozinek (já použila zlaté)
  • 15 g másla nebo margarínu
  • 200 g hrubé světlé mouky
  • 200 g celozrnné mouky (já tentokrát vyzkoušela špaldovou)
  • lžičku soli
  • 3 lžíce cukru nebo medu
  • 7 g sušeného droždí
Postup:
  1. Vlastníme-li pekárnu na chleba, suroviny v uvedeném pořadí do ní nafutrujeme a zapneme na program pro pečení sladkého těsta, případně pro rychlé pečení (já mám Etu, tak peču na program "Sladký").
  2. (Jestliže pekárnu nemáme, je to pakárna a musíme se s tím nějak vypořádat. :-) Tedy pravděpodobně splácat výše uvedené suroviny a vytvořit těsto, které necháme tak půl hodinky na teplém místě kynout. Pečeme při teplotě 160-180°C asi hodinu.)
  3. Výsledný produkt se tváří jako relativně zdravá snídaně či svačinka, je hezky vláčný (hnidopich by možná řekl, že lepivý :-)) a uměřeně sladký, takže již není třeba jej pro lepší poživatelnost něčím potírat či jinak vylepšovat.
  4. Z důvodů jeho konzistence a obav z neznámé délky trvanlivosti, šoupla jsem jeho zbytky druhý den nakrájené na plátky do mrazáku. Kousek poptávaný pro následující den tedy stačí pouze v předvečer vytáhnout a bude zase jako čerstvý. Dobrou chuť.

Žádné komentáře: