sobota 22. prosince 2007

Müsli hrudky s ovocem

Ingredience:

  • 2 větší zralé banány
  • 2 lžíce margarínu nebo změklého másla
  • 2 lžíce tekutého medu
  • nastrouhaná kůra z jednoho pomeranče
  • 1/4 šálku strouhaného kokosu
  • 1 šálek sekaných mandlí nebo ořechů
  • 1 šálek krájených sušených meruněk
  • 3 šálky ovesných vloček

Postup:

V míse smícháme vločky, pomerančovou kůru, mandle a meruňky. Banány rozmačkáme, přidáme med, margarín a spojíme dohromady. Vzniklou hmotu nalejeme k vločkové směsi a promícháme.
Pomocí dvou lžiček tvoříme hrudky, které pokládáme na plech pokryty pečícím papírem. Pečeme při teplotě 180°C asi 10 minut. Po vychladnutí skladujeme ve vzduchotěsných nádobách.
Toto cukroví neděláme příliš dlouho dopředu, má tendenci vlhnout a časem hrozí zplesnivění.

4 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Mňam..to vypadá přímo skvěle. Já jsem to zkoušela smíchat se Salkem jako pojícím materiálem. nemá šanci se to zkazit....je to velice rychle snědeno.

Anonymní řekl(a)...

Díky za tip. Já tam letos jako pojidlo vedle banánů přihodila i žloutek, co zbyl z nějakého jiného vaření a tím se taky nic nezkazilo. :-)
U nás až zas tak rychle nemizí, protože ostatní členové rodiny dají přednost spíš tomu vícekalorickému cukroví, ale teda já na něj nedám dopustit.

Anonymní řekl(a)...

Já si podobným způsobem vyrábím i domácí ovocné müsli. Ovocnou směs dám na plech s pečícím papírem a dám zapéci....podle nálady buď načechrávám a tak je to sypké, nebo uhňahňám a pak to nařežu na tyčinky.

Anonymní řekl(a)...

Jé, tak to určitě musím taky vyzkoušet! Hlavně to uhňahňání:) Mám totiž poslední dobou pocit, že kupované müsli tyčinky se jíst prostě nedají.