pondělí 30. července 2007

Obnažený Mánes

Geometrii nahoty jsem stihla na poslední chvíli. Tedy ta moje by snad ještě chvíli počkala, ale ta Pavla Brunclíka byla zřejmě příliš cudná, aby se v pražském Mánesu veřejně odhalovala déle než měsíc...

A že jsem ji s vyplazeným jazykem pár dni před definitivní zavíračkou stihla, jsem byla nakonec opravdu ráda. Velké černobílé fotografie. Oslava lidského těla bez zbytečných vulgarit, zachycení lehkosti a ladnosti pohybu...

Jen jsem se nedokázala ubránit úvahám o tom, co se asi pózujícím baleťákům při focení honilo hlavou. Jak moc asi proklínali bláznivého fotografa, který si usmyslí, že je bude svým objektivem zachycovat v téměř neuskutečnitelných pozicích a aby toho nebylo málo, tak ještě úplně nahaté? "Postavte se na uši, partnerka si zauzluje ruce,hodí si je přes rameno a bude vám balancovat na malíčku u nohy. Tak a teď držte bez pohnutí, hlavně přirozený a uvolněný výraz... a chvíli takhle počkejte, jen si dojdu dát do foťáku nový film." :-)




Žádné komentáře: