středa 17. října 2007

Palcový titulek

...k palcovému článku. Respektive k článku o palci. Hodil by se do bulváru, protože v něm teče krev. Ne sice moc, ale ona trochu krve a palcový titulek k tomu už udělají své.

Nemůžem sehnat žádný pořádný funkční otvírák na konzervy. Už dlouho. Tak dlouho, že už jsme rezignovali a otvíráme konzervy otvírákem téměř nefunkčním. Výrobci kuchyňského náčiní zřejmě došli k závěru, že otvíráky konzerv jsou slepá vývojová linie, neb každý slušný moderní člověk se dnes stravuje po restauracích, případně si doma rozpustí nějaký ten amaroun. Konzervy jsou pasé. Přinejmenším ty otevřené.

S hlavou plnou myšlenek na rybičkovou pomazánku jsem statečně bojovala se zakonzervovanými sardinkami. V pravici jsem pevně svírala otvírák a snažila se ho přimět k jeho primární funkci. Víte, kulatá plechovka to by ještě šlo, ale ta podlouhlá sardinková, to bylo nad otvírákovy schopnosti. Ale já se nechtěla vzdát.

A najednou si tak říkám, hele, já myslela, že to jsou sardinky v oleji, ale že by to nakonec byly v tomatě? Nebo proč jinak by na tom otvíráku byla červená? Otvírák nezvládal otevřít konzervu, tak mi otevřel aspoň palec. To jak jsem jím usilovně tlačila do hrany otvíráku, která je na rozdíl od toho zobáčku, který má prorážet víčko, ostrá.

Žádná tragédie, obyčejný malý říznutí, ale mít někam přístup na otisk pravýho palce, tak mám nějakou dobu utrum. Příště budu konzervu radši otvírat sekyrou. Thumbs up! :-)

3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Tyjo a zkouselas takovej ten klasickej otvirak, kterej 1) prodavaj urcite vsude 2) na nej nemusis tlacit, protoze funguje na principu paky, a nemuzes se tudiz zranit? :))

Anonymní řekl(a)...

Jo, ten mám na zavíracím nožíku, ale je to s ním docela fuška, nicméně máš pravdu, že při tom aspoň neteče krev. :-)
Jinak zastávám názor - genderistky prominou - že otvírání konzerv je mužská práce, a tudíž mi nebezpečí úrazu tak často nehrozí, ale zrovna holt v pondělí jsem byla doma s těma sardinkama sama... :-)

Anonymní řekl(a)...

Ahoj, nejlepší otvírák je ten na originálních švýcarských nožích. Je jinak řešený než u tuzemských a čínských kopiích a i jako levák už jsem si našel způsob na pohodové otvírání. Totéž platí pro nůžky na nehty. Proto i doma lovím švýcarák po kapsách i když bych na to měl mít doma něco specializovaného.